Pielgrzymka na Górę Św. Anny - dzień 1

Piątek, 16 maja 2014 · Komentarze(0)
Kategoria 50 - 99, foto
Plakat pielgrzymki rowerowej na Górę Świętej Anny
Plakat pielgrzymki rowerowej na Górę Świętej Anny © matmatyk
Jako Franciszkańskie Duszpasterstwo Akademickie "Antoni" postanowiliśmy dołączyć do opolskiej diecezjalnej pielgrzymki rowerzystów. Celem już od kilku lat jest Góra Świętej Anny. Aby umożliwić udział wszystkim chętnym, po pierwsze postanowiliśmy całą trasę rozłożyć na dwa dni, a po drugie poruszać się asfaltowymi, acz mniej uczęszczanymi drogami.
Niestety w czwartek (czy nawet w piątek rano) okazało się, że pielgrzymka jest przełożona na 7. czerwca. Przyczyną takiego posunięcia organizatorów były oczywiście obfite opady deszczu. My jednak postanowiliśmy nie rezygnować.
Naszą pielgrzymkę rozpoczęliśmy Mszą Świętą o 14:30 w kaplicy klasztornej (przy al. Kasprowicza) i na trasę wyruszyliśmy mniej więcej godzinę później. Deszcz nas nie oszczędzał, padało już od samego początku. Trasa rzeczywiście dość spokojna. W okolicach Nowego Dworu trafiło nam się kilka kilometrów w terenie, ale jakoś dałem sobie radę na Peugeocie. Pozostali uczestnicy mieli opony z bieżnikiem lepszym do jazdy poza asfaltem. Po drodze mieliśmy nawet kilka kilometrów bezdeszczowych :) W Brzegu zatrzymaliśmy się jeszcze na zakupy i wieczorem (po 20:00) dojechaliśmy do Przylesia na nocleg. Tam pod swój dach przyjął nasz ksiądz proboszcz.

Wyświetl większą mapę
P.S. Dziękujemy bracie Makary za tematyczny plakat :)